ALPHEN, Ernst van. (2008). Looking at drawing: Theorical distinctions and their usefelness. in Garner, Steve , (ed.). (2008). Writing on Drawing. ed. Intellect Books. Bristol, Inglaterra.
Barbosa, J., e Alaiz, V. (1994). Explicitação de Critérios - exigência fundamental de uma avaliaçãonao serviço da aprendizagem. In I.I.E. (Ed.). Pensar Avaliação, Melhorar a Aprendizagem.Lisboa: I.I.E..
Daichendt, James. (2010). Artist-Teacher: A Philosophy for Creating and Teaching.
DUFF, Leo, (ed.). (2005). Drawing, The Process. ed. Intellect Books. Bristol, Inglaterra.
EFLAND, Arthur (1995). Change in the conceptions of art teaching, in Ronald W. Neperud (ed.). Context, content and community in art education: beyond post modernism, pp. 25-40. New York: Teachers College Press.
Efland, A., Freedman, K., Stuhr, P. (2003). La educacion en la arte posmoderno. Barcelona: Paidós.
GARNER, Steve. (2008). Towards a Critical discours in Drawing in Garner, Steve. (ed.). (2008). Writing on Drawing. ed. Intellect Books. Bristol, Inglaterra.
Ferraz, M., et al. (1994). Avaliação Formativa: algumas notas. In I.I.E. (Ed.). Pensar Avaliação, Melhorar a Aprendizagem. Lisboa: I.I.E.. Gardner, Howard. (1991). Inteligências Múltiplas. A teoria na prática. Porto Alegre: ArtesMédicas.
Hauptman, Jodi. (2005). Drawing from the Modern, 1880 - 1945. Nova York: The Museum of
Modern Art.
Oliveira, I & Serrazina, L. (1999). A reflexão e o professor como investigador. Universidade Aberta & Escola Superior de Educação de Lisboa: Lisboa.
Ramos, A.; Paulo, J. ;Barros, S.; Reis, V. (2002) Programa de Desenho A – 11º e 12ºAnos. Curso Científico-Humanístico de Artes Visuais. Lisboa: Ministério da Educação Departamento do Ensino Secundário.
Sem comentários:
Enviar um comentário